Padang + Bukit Tinggi + Maninjau

:Program : Harga Pakej : Jadual Penerbangan:


Hari 01 Kuala Lumpur – Padang – Bukit Tinggi (MT/MM)
Berkumpul di LCCT Kuala Lumpur 2 jam lebih awal sebelum masa berlepas, dan tiba di Bandara International Minangkabau. Peserta akan di sambut oleh wakil kami di sana. Seterusnya peserta akan dibawa terus ke Bukit Tinggi. Dalam perjalanan ke Bukit Tinggi, peserta akan singgah sebentar menikmati permandangan di Air Terjun Lembah Anai. Kemudian, makan tengahari di restoran tempatan. Selepas itu, peserta dibawa Melawat ke Pandai Sikek, kerajinan Songket & Ukiran Kayu. Setibanya di Bukit Tinggi, peserta akan check in hotel dan makan malam di restoran tempatan. Bermalam di Bukit Tinggi.

HARI 02 Bukit Tinggi (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel. Peserta akan memulakan lawatan ke Batu Sangkar. Dalam perjalanan singgah sebentar di Tabek Patah iaitu tempat pembuatan kopi dan kerepek. Makan tengahari di restoran tempatan. Kemudian melawat ke Sulaman Hj Rosma di Kampung Baso untuk melihat kehalusan seni kraftangan sulaman. Peserta akan meneruskan perjalanan ke Batu Sangkar untuk melihat Istana Silindung Bulan. Bertolak pulang ke Bukit Tinggi dan terus dibawa membeli-belah di Pasar Atas. Makan malam di restoran tempatan dan bermalam di Bukit Tinggi.

HARI 03 Bukit Tinggi – Maninjau (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel. Lawatan pertama ialah melawat ke Ngarai Sianok yag terkenal dengan pemandangan yang menarik serta terdapat terowong Jepun di sekitarnya. Makan tengahari di restoran tempatan. Selepas itu, bertolak ke Tasik Maninjau melalui kelok 44 sambil menikmati pemandangan tasik yang cantik dan nyaman. Di sana juga peserta akan dibawa melawat muzium dan rumah kelahiran Buya Hamka. Seterusnya check-in hotel dan makan malam di restoran. Bermalam di Maninjau.

HARI 04 Maninjau – Padang (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel, kemudian terus bertolak ke Padang. Makan tengahari di restoran tempatan. Setibanya di padang, peserta akan dibawa melihat sekitar Padang seperti melawat China Town, Old Harbour, Jambatan Siti Nurbaya & Pantai Padang. Selepas itu aktiviti bebas untuk membeli-belah. Check-in hotel dan makan malam di restoran tempatan. Bermalam di Padang.

HARI 05 Padang - Kuala Lumpur (SP)
Selepas sarapan, check out hotel dan peserta akan dibawa terus ke Lapangan Terbang Bandara International Minangkabau untuk penerbangan pulang ke Malaysia.


Harga Pakej (seorang):
RM Dewasa (Bilik Berdua)
RM Warga Emas
RM Kanak-kanak (Berkatil)
RM Kanak-kanak (Tanpa Katil)

**Harga tertakluk kepada perubahan semasa


Harga Termasuk:
  1. Tiket penerbangan Air Asia pergi dan balik dari K.Lumpur ke Padang
  2. Cukai lapangan terbang keluar dari Padang, Indonesia sebanyak Rp 75000 seorang
  3. Penginapan di hotel 3* atau setaraf dengannya
  4. Pengangkutan sepanjang lawatan
  5. Makanan halal seperti dalam aturcara
  6. Bayaran masuk ke tempat-tempat yang dilawati seperti dalam aturcara
  7. Pemandu pelancong berbahasa Indonesia
  8. Tips untuk pemandu pelancong

Harga TIDAK Termasuk:
  1. Perbelanjaan peribadi
  2. Porter
  3. Insurans Peribadi sebanyak RM 27 seorang
  4. Kos barangan melebihi had bagasi AirAsia (15kg)
Hubungi saya untuk keterangan lebih lanjut email ke : lailah_said@yahoo.com